Kwaliteit van zorg

Bij Karus staat de zorgvrager centraal. We stellen dagelijks alles in het werk om veilige en kwalitatieve zorg en diensten te verlenen. Dat vertaalt zich niet enkel in een traject op maat van de zorgvrager maar, algemener, ook in onze infrastructuur, patiëntveiligheid, maatregelen m.b.t. bescherming van de privacy, de waarden die we hanteren in onze relatie met zorgvragers en hun persoonlijke omgeving…

 

Patiëntveiligheid

We hechten veel belang aan de veiligheid van onze zorg en diensten. Situaties waarbij de veiligheid in het gedrang komt, worden gemeld en besproken om zo een continue kwaliteitsverbetering te waarborgen. We willen zorgvragers een actieve rol geven bij het optimaliseren van ons kwaliteitsbeleid en grijpen daarom elke kans om hun stem te horen. We houden zoveel als mogelijk rekening met hun mening en suggesties.
 

Patiëntveiligheid Karus

Medicatie

Als zorgvrager ben je een belangrijke partner in onze zorg en kan je ons helpen het medicatieproces te optimaliseren. Hoe kan je helpen?

  • Breng een volledig overzicht mee van je thuismedicatie en/of breng je medicatiedozen mee naar het ziekenhuis.
  • De arts zal je een aantal vragen stellen om een correct beeld te krijgen over de medicatie die je neemt.
  • Signaleer allergieën (bv. penicilline) zeker aan de arts en de verpleegafdeling.
  • Stel de arts vragen als er iets niet duidelijk is met betrekking tot de medicatie.
  • Het is mogelijk dat je medicatie er anders uitziet. Bijvoorbeeld, indien het ziekenhuis een generisch geneesmiddel gebruikt in plaats van het referentiegeneesmiddel (origineel merk) dat je gebruikt, of omgekeerd. Een dergelijke wijziging gebeurt steeds met de grootste zorg. Indien je tijdens je opname een geneesmiddel niet (her)kent, aarzel dan niet om uitleg te vragen aan de arts of verpleegkundige van de afdeling.
  • De medicatie die voorgeschreven wordt, krijg je via het ziekenhuis. 
  • Het ziekenhuis raadt af dat je medicatie inneemt zonder medeweten van de zorgverleners.
Medicatie

 

Privacy

We stellen alles in het werk om de privacy van zorgvragers te waarborgen en te garanderen.

Meer weten over de privacy van uw persoonsgegevens?
Onderaan deze pagina kan je het privacyreglement m.b.t. persoonsgegevensverwerking en het privacy policy downloaden. 

Karus Privacy

 

Tevredenheidsenquêtes

We hechten veel belang aan jouw mening en nemen je feedback ter harte. Help ons onze zorg te verbeteren door de tevredenheidsenquête in te vullen die je krijgt bij je ontslag uit het ziekenhuis.  

Hieronder vind je, ter inzage, voorbeelden van de tevredenheidsenquête.

Karus patiëntentevredenheid

Inspectieverslagen

We vinden het belangrijk om transparant te communiceren over onze zorg- en dienstverlening. Hieronder kan u de meest recente inspectieverslagen terugvinden, een overzicht van de werkpunten waarmee we ondertussen aan de slag gingen, en de resultaten die daaruit voortvloeiden.

Let wel: de meest recente inspectieaudits dateren van voor onze fusie. Wanneer sprake van PZ Sint-Camillus, wordt de huidige campus Gent bedoeld. Wanneer sprake van PC Caritas, dan gaat het over de huidige campus Melle.

karus inspectieverslagen

Heb je een vraag over bovenstaande info of suggesties om onze zorg te verbeteren?

De gegevens die je via dit formulier doorstuurt worden verwerkt zoals beschreven in onze Privacy policy.

*de verplichte invulvelden worden enkel gevraagd om je, indien nodig, te contacteren om extra informatie in te winnen, of om je op de hoogte te brengen van de opvolging van jouw suggestie of melding.